>What’s in a name?

>

Vragenlijstje! Eerlijk overgenomen van Lilith..

Here we go..

Ben je tevreden over je voornaam? Indien niet: welke voornaam vind je beter bij jezelf passen?

Bwah, ik vind persoonlijk wel dat er mooiere namen te vinden zijn dan ‘Evelien’. Je moet toegeven dat het een heel klein beetje boeretrien-achtig aandoet hé.
En echt origineel kan je het ook al niet noemen. Ik heb het grootste deel van de middelbare school in klas gezeten met nog 2 andere Evelienen. Idem voor m’n twee jaartjes aan ’t unief. Anyweejz, het blijft beter of het alternatief zijnde ‘Liselotte’, mijn oudjes’ tweede keus.

Hoe zou je je kinderen noemen? Indien je al kinderen hebt: hoe heten ze en waarom?

Ik vind Jasper en Lander wel mooie namen ( voor jongens ‘that is’.. deuh! ) .
Voor een meisje kan ik er nu eventjes geen vinden op dit moment zo.

Van welk soort voornamen vind je dat ze strafbaar zouden moeten zijn?

Alles wat eindigt op ‘y’. Bijvoorbeeld: Jimmy, Johny, Kelly, Cindy, Kimberly, Danny, Ronny, Conny, ..

Wat zijn de vreemdste namen die je in je omgeving al hebt gehoord?

Vreemd niet echt, maar wel grappig: mijn tweeling buurjongetjes: Charles en Louis. Bij ons thuis steevast Charlowie genoemd. Hihi.

Hoe heten je grootouders?
Willy en Mariette.
Omer en Cesarina.

3 gedachtes over “>What’s in a name?

  1. >Ben je tevreden over je voornaam? Indien niet: welke voornaam vind je beter bij jezelf passen?Ik ben er wel tevreden over. Ik kom niet zo heel veel mensen tegen die Koen heten, dus ik heb geen reden om te klagen.Ik had natuurlijk zoals iedereen veel liever de namen Alberiek of Prospère gehad :pHoe zou je je kinderen noemen? Indien je al kinderen hebt: hoe heten ze en waarom?Bij mijn weten heb ik nog geen kinderen dus hebben ze ook nog geen namen. Maar ik vind voor de moment Jona of Lars voor een jongen & Merel, Fleur of Aukje voor een meisje nog wel leuk klinken. Maar dat zal toch nog veranderen wellicht, aangezien je nu eenmaal met z’n twee bent om namen te kiezen …Van welk soort voornamen vind je dat ze strafbaar zouden moeten zijn?Ook alles wat eindigt op een ‘Y’ en alle namen die de kindjes in kwestie zelf maar met moeite juist kunnen schrijven, laat staan correct uitspreken zonder hun tong in een knoop te moeten leggen …Wat zijn de vreemdste namen die je in je omgeving al hebt gehoord?Brand, Beer, Wolf, …Rare namen in KSA: Tanguy, Jiel, Harley-DeanHoe heten je grootouders?Hubert en Maria(†).Emiel en Thérèse.

  2. >Ik ging een jongen zijn hadden ze gezegd, en mijn ouders gingen me Maarten noemen. Ik heb lange tijd die naam zelf willen gebruiken, maar nu plots nie meer, hmm, hoe zou da toch komen… :-pIk vind mijn naam te lang, ma ‘k weet nie hoe ik liever zou willen heten.En mijn kindjes zullen Elena en Esteban heten (uiteraard resp. voor meisje en jongen é), tenminste als we in Spanje gaan wonen. Anders vind ik Quinten mooi en voor een meisje weet ik het nie goe. Elise is ook wel nie mis mss. Weet nie goe.

Geef een reactie

