1 down 2 to go

Gisteren m’n eerste examen gaan afleggen op een – zoals voorspeld – veel te warme, muffe zolder. Vennootschapsbelastingen.

Ook al zoals voorspeld is het weer geen makkie geworden. De oefening was vergelijkbaar met die van in juni, maar “omdat jullie nu toch ook wel extra veel kunnen blokken hebben” ook een tikkeltje moeilijker.

Waarvoor dank.

In vergelijking met juni heb ik deze keer wel een volledige berekening kunnen maken. Wat toch al een hele verbetering is. Hopelijk was de verbetering aanzienlijk genoeg voor 4 extra puntjes.

Toen ik afgaf vroeg meneer de lector  trouwens zeer geïnteresseerd naar mijn vorige punten en ook wel of hij mij nog eens zou terugzien.
In tegenstelling tot wat je misschien zou verwachten, vroeg hij dit niet om mij te versieren of omdat hij bang was om me te missen, maar wel om te weten te komen of ik ook personenbelasting moet opnieuw doen.
Toen ik dit – met spijt in het hart – bevestigde knikte hij me trouwens bemoedigend toe, vroeg of ik het zag zitten (*mompel* goh, ja, beter dan ven b, toch eigenlijk wel zo’n beetje,..) en gaf me toen groot gelijk wat betreft de moeilijkheidsgraad van het examen Ven B.

Want! En ik citeer: ” vennootschapsbelastingen zijn ook wel zeer gecompliceerd, veel moeilijker dan personenbelasting”.

Wat mij brengt tot hetvolgende: als ik vennootschapsbelastingen onder de knie kan krijgen, dan kan ik dat met personenbelastingen ook hé!

8 gedachtes over “1 down 2 to go

  1. En ik weet wat je na je herexamens ook weer onder de knie moet krijgen: ijsjes van Da Vinci smullen, zuipen en onnozel doen, samen met mij! Want ik heb daar een groot tekort aan dat dringend moet weggewerkt worden, want ‘mijne vent’ begint soms te klagen dat ik te onnozel doe.

  2. En ik weet wat je na je herexamens ook weer onder de knie moet krijgen: ijsjes van Da Vinci smullen, zuipen en onnozel doen, samen met mij! Want ik heb daar een groot tekort aan dat dringend moet weggewerkt worden, want ‘mijne vent’ begint soms te klagen dat ik te onnozel doe.

  3. Dat komt dik in orde hoor! Volgens mij kan je dat niet verleren ‘ijsjes van Da Vinci eten’ :D Dat onnozel doen zal ik ook wel weer rap kunnen, maar zuipen das toch alweer een eind geleden.. da zal wa training vergen :P

  4. Dat komt dik in orde hoor! Volgens mij kan je dat niet verleren ‘ijsjes van Da Vinci eten’ :D Dat onnozel doen zal ik ook wel weer rap kunnen, maar zuipen das toch alweer een eind geleden.. da zal wa training vergen :P

Geef een reactie

