>Omdat het anders te gemakkelijk zou gaan

>

Het is intussen gelukkig een heel eind geleden, maar vannacht was het terug zo ver.. ik heb weer eens geen oog dicht gedaan.

Nu lig ik wel vaker een paar uur wakker, ik ben nogal een slechte slaper, maar echt helemaal niet slapen is zelfs voor mij uitzonderlijk. Mijn trein gemist? Te zenuwachtig? Te veel cola gedronken voordat ik in m’n bedje kroop? Who knows.

Feit is dat ik zelfs geen halve minuut heb geslapen en dat ik een drukbezette lesdag voor de boeg heb. Hopelijk houden een lange warme douche (hoeveel water zit er eigenlijk in zo’n boiler?), een paar tassen koffie en een uitgebreid ontbijt me op de been.
En ja, een chocoladekoek en geroosterde boterhammekes met kaas noem ik een uitgebreid ontbijt ja.

De mevrouw van de bakker keek trouwens maar raar toen ik daar om half acht binnenwandelde. Ik was waarschijnlijk haar eerste klant , ze had zelfs nog niet eens alles uitgestald. En als er iemand eventueel benieuwd is naar hoe verveldend het precies is om een bende zattekloten tegen te komen als je met een brood en een chocoladekoek in je armen naar je kot loopt: vreeeeeeeeed ambetant. Er zat trouwens nog zeker tien man in den Defoo (van een mottige site gesproken). Allemaal hun verdriet aan het verdrinken omdat de Belgen verloren hebben ..

Het enige voordeel (?) aan niet slapen is dat je veel tijd hebt om te denken, maar als je je vooral ligt zorgen te maken over het feit dat je de dag erop geen mens zult zijn, is dat redelijk nutteloos. Om mezelf af te leiden heb ik rond half drie een beetje frans zitten lezen, toen ik om vier uur nog wakker was, ben ik begonnen aan RZL en daarnet heb ik nog engels voorbereid. 
Om half zes ben ik opgestaan, om zes uur hoorde ik mijn buur en zijn vriendinneke thuiskomen. Ik weet niet hoe zat ze precies waren, maar ze deden er toch behoorlijk lang over om de deur van hun kot open te krijgen. 

Voor het eerst sinds maanden was ik ook nog eens vroeg genoeg wakker om Peter Van De Veire bezig te horen in zijn grote ochtendshow. Het is vandaag blijkbaar Internationale Dag van de Verdraagzaamheid en vandaag begint ook de Week van de Smaak. Ik vind dat maar een beetje vreemd eigenlijk dat zo’n week op een donderdag begint.

En om zeven uur hé, om zeven uur is het nog altijd donker! 

Vanavond zal ik wel weer in slaap vallen nog voor mijn hoofd m’n kussen raakt, maar ik zal toch stappen moeten ondernemen om nachten als deze te vermijden. Een paar weken terug was ik nog goed bezig met mijn vroeg-opsta-programma (elke dag om 7u30 jawel), maar sinds de herfstvakantie is m’n ritme gebroken en raak ik niet meer op gang.

Genoeg gezaagd, geklaagd, gereuteld, geroddeld en nagedacht.. pakt uw boekentaske, ’t is tijd voor school!

6 gedachtes over “>Omdat het anders te gemakkelijk zou gaan

  1. >Had ik het geweten dat je wakker was vanacht, ik zou nog eens online gekomen zijn om je wat gezelschap te houden. Ik heb namelijk nog tot 3u30 wakker gelegen en vanmorgen heb ik ook gehoord over de dag van de verdraagzaamheid, dus ik was vroeg wakker ook. En tijdens die paar uur die ik wel geslapen heb heb ik nogal een vreemde droom gehad.Vanavond geen cola voor jou en op tijd in je bed é meid ;)

  2. >Geheimzinnigaards :(Curieus zijn is soms niet leuk. @E: bij mij is’t juist omgekeerd: ik zou hele dagen slapen. Maar verzeker hangt dat gewoon samen met weekends waarin je weinig slaapt, ’s avonds nie in bed geraken tijdens de week en ’s morgens vroeg opstaan omdat er zoveel opdrachten enzo op mij liggen te wachten. Bah bah bah. Maar voor de rest alles goed met mij :-DEn niet veel slapen went ook…

  3. >@ Koen: Huh? Ik heb zeker niet opgelet ofzo, ik weet van geen droom?@ Hannelore: Jamaar, let maar op hé, je wordt dat misschien wel gewoon, maar ineens ga je dan oververmoeid zijn en ziek worden en al.. Zorg maar dat je keer goed slaapt!

Geef een reactie

