>Dat moeten we meer doen

>

Vrijdagavond was het toch wel een beetje stressen om op tijd thuis te geraken. Ik moest zeker om 18u in Brugge staan want mijn stagebegeleider zou langskomen om mijn contract te tekenen. Normaal zijn het de stagairs die naar het bedrijf gaan, bij mij is het dus omgekeerd. Zeer gemakkelijk en al, maar je moet dan dus wel zorgen dat je thuis bent als ‘je baas’ voor de deur staat. Stressen om de trein te halen dus, want door het overvolle-tram-probleem waren we maar net op tijd in het station om de trein te halen.

Om 19u30 kwam Pieter me halen om in de stadsschouwburg een concert van Spinvis bij te wonen. Super optreden eerlijk waar, echt indrukwekkend om die bezig te zien en te horen. Ik denk dat Pieter wel vooral onder de indruk was van Saartje.. ;o) 
De zaal was iets te klein om luidkeels mee te zingen (dus we hebben het bij wat ingehouden hoofdknikken en ritmisch met de voet bewegen gehouden) en we zaten ook iets te dicht bij het podium om het fototoestel te laten flitsen. 

De conversatie achteraf op de gang op weg naar de vestiaire ging ongeveer als volgt:
Ïk: Ik heb dorst.
Pieter: Jaja, ‘k heb het begrepen. We gaan straks nog één gaan drinken.

En toen zijn we naar de Republiek getrokken en we hebben daar vreemde mensen gezien. Allé, tis te zeggen, er zat zo één meisje waarvan haar broek zo half afgezakt was en waarvan je heel haar bilspleet kon zien. Vreed genant, maar iedereen zat er constant naar te staren.. Ze zat dan nog op dat verhoogje ook. Niet te doen.

Bij het naar buiten gaan heb ik ook nog eens 50 euro gevonden onder de tafel. Money money money! Altijd welkom, maar intussen heb ik het alweer allemaal verdaan ook..

Gisteren is Tineke namelijk naar Brugge gekomen. Hiep hiep hoera! ’t Was alweer veel te lang geleden dat we elkaar nog gezien hadden en we hadden dus veel te vertellen. Zij is dus met haar autootje helemaal naar Brugge gesjeesd en we zijn gaan shoppen. Buit: een jas voor mij, een boekje voor mama en twee truien voor Tien. Als afsluiter zijn we nog een warme chocomelk gaan drinken in de chocoladebar. Ééntje met kaneel voor mij. Mmmm.

’s Avonds zijn we dan nog samen met Bert naar ’t schuttershof een pintje gaan drinken en uiteindelijk heb ik ze zelfs nog meegesleurd naar de bar ook. Dan breng je zo eens onbekend volk mee, dan blijkt Bert de helft al te kennen.. tssss! En hoewel Tineke nog had afgesproken in Gent (“tzal pas tegen middernacht zijn waarschijnlijk”), hebben we het nog tot 3uur getrokken. ’t Is toch plezant hé in de KSA-bar.. ;-)

Geef een reactie

