>Stress-darm

>

*zucht*

En ik die dacht eens een examenperiode door te komen zonder ziek te zijn.. Ik ben eraan voor de moeite.

Sinds donderdag zit ik met een verkoudheid jong, een verkoudheid die de naam verkoudheid meer dan waardig is. Waterogen, snotneus, koppijn, keelpijn,.. alles erop en eraan! Chocomelkskes met honing en rum dat ik al heb moeten drinken! Ik zie toch af..

Anyhoo, na mijn examen vrijdag was ik zo doodop als een levende mens maar kan zijn en bovenop mijn verkoudheid begon mijn buik – eigenlijk meer mijn rechterflank / lies / hoedatdaarooknoemt – ferm veel zeer te doen. Ik vreesde al voor de zoveelste nierinfectie, maar de dokter wist mij vandaag (vrijdag was em er niet, de snoodaard!) te vertellen dat er geen witte bloedcellen te vinden zijn in mijn urine dus dat ik geen infectie heb. Al goed en wel, maar wat is het dan wel? Een ‘gespannen’ dikke darm.

Pardon? Inderdaad, mijnen dikken darm is een beetje uit z’n haak. En hoe komt dat?

Stress.

Om maar te zeggen dat examens nergens goed voor zijn. Ze zouden dat beter afschaffen.

Geef een reactie

