Wat u heeft gemist

Na een paar weekjes (meerbepaald drie) kan ik al medelen dat ik het zeer goed stel op mijn stageplaats. Ik heb al veel bijgeleerd, ik krijg interessant werk en ik mocht zelfs mee naar een informatie-sessie over het neerleggen van jaarrekeningen van de NBB in Kortrijk.
De sfeer in mijn kantoortje is ook super. Het gaat er gemoedelijk aan toe, er wordt al eens onnozel gedaan, er worden al eens stekken uitgedeeld, de frigo zit vol chocolatjes en koekjes en pralinetjes en drankjes (“je mag pakken zoveel je wil hé”) en de vrijdag krijgen we frietjes van de baas!
Ik moet wel toegeven dat ik de eerste week helemaal kapot was. Doodvermoeid. Werken is lastiger dan ik dacht. Alhoewel, ‘lastig’ is niet het goeie woord, maar naar het einde van de week toe begin ik toch altijd wallekes onder mijn ogen te krijgen.

Terug in Brugge wonen is vreemd. Na vier jaar op kot is het een hele aanpassing om weer hele dagen bij de mammie en de pappie te verblijven. Een voordeel is dan weer dat ik nu in de week kan afspreken met mijn Brugse vriendjes. Om eens naar de film te gaan bijvoorbeeld. Zo ben ik al met Koen naar The Pursuit of Happyness geweest (+) en met Pieter naar Little Children (++). En plezantig dat dat is!

Compos V is intussen ook al gepasseerd. 3 maart. Dat is inderdaad al een eindje history, niewaar. Dat het een super feestje was. Met heel veel mensjes: 715 alsjeblieft dankuwel! Met heel veel bloemenslingers en lichtgevende armbandjes ook. Met foto’s trekken en dansen en gratis naar de wc mogen omdat ge crew-member (yeah, maat, ben ik stoer of wat!?) zijt. En gratis mogen drinken omdat ge crew zijt. En niet-mogen-drinken-omdat-ge-nuchter-moet-blijven omdat ge crew zijt. Maar vetgeil feestje!

Ik zou nog kunnen vertellen over mijn doos chipjes en mijn dagje shoppen in Roeselare, over cake’jes van nichtjes en over complimentjes in de ksa-bar, maar dat beste lezertjes, zal voor een andere keer zijn, want het is intussen ruim tijd om op te staan.

Tot de volgende! En dat we dan weer zo welgezind mogen zijn na 5 uurkes slapen!

4 gedachtes over “Wat u heeft gemist

  1. Dienen ezel die foto’s stond te trekken op de fuif heeft die van ons nie op die site gezet! Allé, blijkbaar beseft ie nie dat ie daarmee de 2 knapste meiden van heel de fuif is vergeten en da z’n site anders zeker ging platliggen van de vele mensen die ons gingen bekijken.

    :-p

    (2 weken lessen voorbereiden maakt een mens zot. Ik wil naar buiten!!!)

  2. Dienen ezel die foto’s stond te trekken op de fuif heeft die van ons nie op die site gezet! Allé, blijkbaar beseft ie nie dat ie daarmee de 2 knapste meiden van heel de fuif is vergeten en da z’n site anders zeker ging platliggen van de vele mensen die ons gingen bekijken.

    :-p

    (2 weken lessen voorbereiden maakt een mens zot. Ik wil naar buiten!!!)

Geef een reactie

