>Met mijn gat in de boter!

>Ik had steeds gedacht dat mijn stage een makkelijk klusje zou worden.. Eindelijk weg van de schoolbanken, geen saaie luistersessies meer, geen werkjes maken als ik ’s avonds thuiskom, geen examens en dus niet meer blokken.. life would be a piece of cake.

En ik zeg u: ik heb gedeeltelijk gelijk gekregen. Het leven is schoon, ik doe mijn werk op m’n stageplaats doodgraag, ik vind het superinteressant, ik amuseer me te pletter en ik denk dat ik geen beter bedrijf had kunnen kiezen om mijn stage te doen. Langs de andere kant ben ik nog nooit zo moe geweest. Een voormiddagje brossen zit er niet meer in en de tijd dat ik op m’n werk ben, moet er effectief gewerkt worden. Niet meer zitten dagdromen dus, 8 uur volle concentratie. En daar wordt een mens moe van ja.
Tegelijk doet de regelmaat me deugd. Elke morgen de wekker om half 8, eten om half één, thuis om 18u, eten, eventjes computeren, eventjes tv kijken, eventjes naar Mol, eventjes naar ’t toneel, eventjes iets gaan drinken,.. en dan slapen. Geen zorgen over testen die eraan komen of presentaties die moeten gegeven worden,..

Moet het nog gezegd dat ik stage/werken fantastisch vind?

Het feit dat ik de meest fantastische stageplaats en stagebegeleider heb, doen daar natuurlijk ook veel aan. Waarom het er zo fantastisch is? Zoals ik al zei: ik krijg interessant werk, ik krijg al meteen verantwoordelijkheid en het vertrouwen om bvb alleen bij een klant een controle voor te bereiden, én (!) ik word er doodverwend. Met pasen kregen we al een fantastische paashaas, vandaag kregen we voor secretaressedag een boeket bloemen en een éclair.


Ik denk dat ik in juni misschien wel eens op mijn knietjes zou kunnen vallen voor een job..

Geef een reactie

