>inspirerend

>

Soms heb je van die mensen die je leven positief beïnvloeden. Neem nu collega L., toffe meid, koffiepauzebabbelvriendin, jonge mama, liefhebbende echtgenote en – naar mijn bescheiden mening – ideale huisvrouw.
 
Tijdens onze pauzetjes in het koffiekot (en ook wel tussen het werken door) kletsen we over vanalles en nog wat. Over de kindjes, de liefjes/echtgenoten, de familie, de schoonfamilie, de feestjes, maar evengoed over de was & de plas & de strijk & de kuis,..  En dat wil wel al eens inspirerend werken bij momenten.
 
Na enkele van onze was/plas/strijk -gesprekjes ben ik tot de volgende conclusie gekomen: ik ben een chaoot. En lui, dat ook wel, maar dat wist ik al langer. Collega L. daarentegen, die is de georganiseerdheid zelve. Die doet in het weekend haar was & plas, hangt alles mooi te drogen en elke maandagavond doet ze de strijk. Ik daarentegen doe ook in het weekend de was, waarna ik alles datzelfde weekend nog in de droogkast prop om vervolgens de propere, droge was in de wasmand te kieperen. The End.
 
Inderdaad. The End. Want die wasmand kan gerust 1 à 2 weken staan wachten tot ik eens zin heb om aan de strijk te beginnen. Die 'zin' komt er meestal pas als ik dat ene t-shirt of die ene broek wil aandoen, die net helemaal onderaan de wasmand ligt.
 
Maar niet dit weekend. Oh nee, dit weekend deed ik de was, werd alles gedroogd én deed ik de strijk (van drie weken ver). Voor de tv met mijn serietjes als entertainment, dat wel, want anders had ik het niet volgehouden, maar toch. Ik was verdomd trots op mezelf! Bij deze heb ik dan ook de zondagavond uitgeroepen tot strijkavond.
 
U weze gewaarschuwd. Al wie mij op zondagavond komt storen, houd ik persoonlijk verantwoordelijk voor het in het honderd laten lopen van mijn huishouden.

2 gedachtes over “>inspirerend

Geef een reactie

