>weerbericht

>

Al twee dagen op rij vertrek ik ’s ochtends naar het werk in een plensbui. Maandag moest ik nog in snel-snel teruglopen om m’n regenjasje, dinsdag had ik gelukkig al gezien dat het regende voordat ik beneden aan de voordeur stond. Twee dagen op rij vertrek ik vanuit een druilerig Brugge naar een bewolkt maar kurkdroog Brussel. Twee dagen op rij staan de collega’s verbaasd te kijken als ik mét jas het kantoor kom binnenvallen.
Deze morgen zag ik door het raam een stralend blauwe hemel en verliet ik blijgezind en jasloos het appartement.
Zo’n tien minuten geleden zag ik de lucht donkergrijs kleuren en intussen vallen de eerste druppels naar beneden. De straten liggen er al flink nat bij en ik zie overal parapluutjes wandelen.
Mijn innerlijke weervrouw is duidelijk op verlof.

Edit:  Na één regenbuitje is het weer opgeklaard en ik ben met het zonnetje op mijn bolletje naar huis teruggekeerd. Hoera! 

Geef een reactie

