>Omdat het niet altijd mislukte slaatjes met salami moeten zijn

>Ik hoorde het u wel denken de vorige keer: och, ’t dutske, we zouden ze beter uitnodigen om te komen eten want ze zou nog verhongeren..

Ewel, mis!  Ik verhonger niet. Soms fabriceer ik ook eens iets lekkers voor mezelf als het lief out & about is. Toevallig en met het geluk aan mijn kant, dat wel, maar toch. Het tesamenraapsel van vanavond was best wel lekker te noemen. En simpel en snel klaar, dat ook al. Geen culinair hoogstandje, maar desalniettemin smakelijk.

Tot zover de korte inleiding, hier volgt het recept:

Ingrediënten: 1 kalkoenschnitzel, 1 tomaat, 1 patat, olijfolie, provencaalse kruiden, peper & zout, witte wijn.

Te doen: pan op vuur zetten, vuur aanzetten (zeer belangrijke stap, zeker niet vergeten!), olijfolie in de pan gieten (ge moet er niet te gierig op zijn), schnitzel bakken. Intussen patatje schillen en in schijfkes snijden. Schnitzel uit de pan, patatjes erin. Tomaat wassen en in brokskes snijden. Patatjes uit de pan, tomaat erin, kruiden erover, beetje laten opstaan, blussen met geutje witte wijn (optioneel, afhankelijk van het feit of er nog een fles openstaat in de frigo die ge anders toch niet uitdrinkt). Snij schnitsel in brokken & gooi samen met gebakken patatjes, warme tomaat-saus-brij in bord. Neem vork en eet alles op voor de teevee.

Ik zou u een foto van mijn gerechtje presenteren, maar ’t was op voor ik het wist. Woeps.

Geef een reactie

