>Derby

>

Ik zag het eigenlijk al niet meer zitten, zo'n uur van vooraf. De lucht zag er gevaarlijk grijs uit, in het hele land had het de hele dag al geregeld en ik lag zo op mijn gemak in de zetel. Moest ik nu écht nog helemaal met de fiets naar het stadion om daar te zien een bende manvolk een bal achterna loopt? Van op een afstand waar je toch het sexy kontje niet van een papgat kan onderscheiden?
 
Het Lief was streng maar rechtvaardig. Trui aan, schoenen aan de voetjes, dosis bitterballen voor de innerlijke versterking, regenjas (fietsjas, whatever) aan en hop, de fiets op. (Let vooral op de eindrijm!)
 
Daar ging ik dus, voor de tweede keer al dit weekend, kilometers doen. Met de wind op kop (ideaal om het haar uit ons gezicht te houden), maar gelukkig met twee brede ruggen voor me om mij achter te verschuilen. Het ging verbazend vlotjes, maar toen moest de ellende nog beginnen.
 
1-0 na tien minuten. Voor 'de andere'. Rust. Trui dicht, kap op. 1-1! Vreugde! Springen! Zoenen! Juichen!
 
2-1. Jas dicht, kap op. 3-1. We staan recht, zien nog net een voet tegen een hoofd zwieren (blijkbaar niet, maar soms hebben mijn ogen veel fantasie) en een kopstoot. Zucht.
 
Daarvoor heb ik dus zo lang in de kou gestaan. En zeggen dat ze vroeger altijd wonnen als ik kwam. Verraders. 

2 gedachtes over “>Derby

Geef een reactie

