>Lijstjes?

>

Soms vraag ik mij af of to-do lijstjes zouden helpen om mijn leven minder chaotisch te maken.
 
Ik bedoel, stel u voor dat ik dus effectief een to-do lijstje heb gemaakt, zou ik dan ineens 's avonds als ik thuis kom of op een zonnige zaterdagvoormiddag, mijn lijstje erbij nemen? Zo van: we zullen eens zien wat er te doen valt, want, hé ho maar, je weet nooit dat ik mij zou vervelen of zomaar in de zetel naar een serietje gapen of érger nog een hele avond zou facebooken en blogjes typen en feeds lezen en zo. Ik heb er mijn twijfels bij. Ook al omdat er al zo'n zestal weken 'naar bibliotheek gaan' op mijn lijstje staat. Mijn lijstje, jawel. Ik heb dus wel degelijk een lijstje. Met één punt op. Dat ik dus nog steeds niet heb verwezenlijkt.
 
Lijstjes mijn gat.
 
En tóch ga ik het nog eens proberen..
 
 

3 gedachtes over “>Lijstjes?

  1. >Bij ons werkt dat, zo'n lijstjes. En we delen de dingen in naar de korte of lange termijn waarin ze moeten gebeuren.Alleen dreigt er nogal vlug heel veel op zo'n lijstje te komen, en dan is het frustrerend als je het lijstje niet gedaan krijgt :-)

  2. >Ik ben dat vorig schooljaar ook beginnen doen omdat ik anders altijd vanalles vergat, of dingen die niet dringend waren, eerst deed. En bij mij heeft het ook geholpen! Maar ik zou er nu ook dringend eens terug mee moeten beginnen!

  3. >ok. moeilijkheid 1 stelt zich al. welke dingen zet ik erop en welke niet?"boterhammekes smeren voor morgenochtend" lijkt mij vrij nutteloos (hoewel ik dat ook durf te vergeten soms)

Geef een reactie

