>Die keer dat alle collega’s mij vroegen of ik uit m’n bed gevallen was..

>.. dat was diezelfde keer als die keer dat ik om 5u wakker werd omdat ik dringend moest pipi doen en dan maar vandeneerste keer was opgestaan om te gaan werken. Dat is ook dezelfde keer als die keer dat mijn liefje mij ‘wakker belde’ en ik al heeltegans klaar stond om te vertrekken naar het station.

Het kon ook de geschiedenis ingaan als die keer dat ik om 6u al op de trein richting Brussel zat. Of als die keer dat de bestuurder van de trein vlak voor Gent onwel werd en de conductrice nogal in paniek in door de intercom stond te gillen dat dokters en/of verpleegsters onmiddellijk (!!) naar voor in de trein moesten komen. Ik vraag me af wie de trein uiteindelijk tot in Gent heeft gereden. Zouden conducteurs en conductrices een basisopleiding ‘bestuurder’ moeten volgen? Of is die arme sukkelaar zelf nog tot in Gent verder moeten rijden (waar hij trouwens werd vervangen door een reservebestuurder)? En hoe onwel was hij precies? Misselijk? Iets aan zijn hart gekregen? Was het überhaupt wel een man? Er zijn waarschijnlijk ook wel bestuurderessen, toch? En die reservebestuurder, was die dan ‘van wacht’? Had die mens eigenlijk verlof en hebben ze hem uit zijn bed gebeld? Of zat die in het station te wachten tot hij mocht inspringen, want eigenlijk was hij er wel héél snel.

So many questions! So little answers!

En de conductrice stond eigenlijk ook niet door de intercom te gillen. Eigenlijk schetterde ze maar even luid als anders. Alleen met een trilling en een bibber in de stem. Maar wat zou een verhaaltje zijn zonder een beetje overdrijving, niewaar?

3 gedachtes over “>Die keer dat alle collega’s mij vroegen of ik uit m’n bed gevallen was..

  1. >hey Evelien! Bedankt voor je reactie! Het gaat intussen beter :) Ik stel voor dat iedere treinreiziger een initiatie treinbesturen krijgt. Dan geraakt iedereen tenminste veilig thuis in zo'n situatie! Groetjes!Veerle

Geef een reactie

