>De Mening

>Het is altussen alweer een dikke twee weken geleden dat hier een dikke enveloppe met een cd in de bus viel. Die enveloppe kwam van de mannen van Enchanté (danku!) en de cd was het nieuwe album van Kings Of Leon: Come Around Sundown.

Na een beluistering of tien, denk ik dat ik er klaar ben om er eens mijn gedacht over te zeggen.

Eerst en vooral: ik vind de intro van het openingsnummer ‘The End’ echt geweldig! Om één of andere reden heb ik er altijd het zonnige-winterochtend-gevoel bij. Ahum.
Wat ik ook geweldig vind, is de albumcover (nostalgisch strand) en het boekske. Het boekje, beste mensen, is er namelijk één met teksten, liedjesteksten meerbepaald, en zou dus eigenlijk ook een meezingboekske kunnen genoemd worden. En ’t is niet voor ’t één of ’t ander (daar heb je weer zo’n uitdrukking waarvan een mens zich afvraagt waar ie vandaan komt), maar “ik HART meezingboekskes”. 

Mijn allerfavorietste lied is het nummerken 4, Mary. Die mag zelfs af en toe voor een tijdje op repeat.

Echter. Hoewel. Maar. However. Na een keer of tien luisteren zou men toch verwachten dat men het ene liedje van het andere kan onderscheiden. Jammer maar helaas. Naar mijn bescheiden mening is Come Around Sundown een beetje veel van hetzelfde. Niet slecht, aangenaam om naar te luisteren zelfs, daar niet van, ik heb zelfs een paar favorieten (Mary en Back Down South). Maar toch..

Zoals een wijs man mij zei, “de vraag is of hij de tand des tijds zal doorstaan”.

En dan nog één iets. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar die teksten? Ik zou graag eens weten waarover die gaan. Want meestal had ik het gevoel dat het maar wat tezamen gesmeten zinnen waren

Geef een reactie

