>Doo-Wops & Hooligans

>

Zoals ik eerder al vertelde, kreeg ik dankzij de jongens van de Reklaam, de kans om in avant-première de debuutcd van Bruno Mars Doo-Wops & Hooligans aan een luisterbeurt te onderwerpen.
 
Persoonlijk kon ik de debuutsingle Just The Way You Are al relatief goed meezingen en ook het eerste nummer op het album 'Grenade', was al van bij de eerste beluistering een meezinger. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Runaway baby en ook voor Marry you.
 
Eigenlijk kan ik de review samenvatten in slechts enkele zinnen: Doo-wops & Hooligans is een leuk album, een vrolijk album, een goed-humeur-album, een meezing-album en ook wel een beetje een dans-album. Ik kon er alvast niet bij blijven stilzitten of stilstaan. Het is dan weer geen album voor de meerwaardezoekers onder ons (ja, gij daar, je weet wel dat ik jou bedoel!), maar daar is het ook niet voor bedoeld. Denk ik.
 
Bruno Mars zelf is geboren en getogen op Hawaii. Hij zou zoals dat dan heet "uit een muzikaal nest komen" en werd van jongs af aan beïnvloed door verschillende muzikale stromingen. Hij verhuisde na de middelbare school naar Los Angeles, waar hij samen met een heleboel – mij onbekende maar naar verluidt zeer – succesvolle producers (Philip Lawrence en Ari Levine ) verschillende – mij nog onbekendere – hits scoorde (Right Round van Flo Rida en Wavin’ Flag van K’naan). 
In mijn eigen woorden: hij mag gehoord worden! En gezien ook bovendien..
 
Omdat mijn lieve lezertjes ook eens zouden kunnen meezingen met deze instant-happy-maker, mag ik jullie één album weggeven. Gil uw naam in de comments hieronder, liefst begeleid door een origineel commentaar of een lofzang aan mijn persoontje. Of aan Bruno Mars. Go!

6 gedachtes over “>Doo-Wops & Hooligans

  1. >Wat uitzicht betreft geef ik toch de voorkeur aan de Mars met chocolade en caramel in zijn zwart-rode verpakking :-) Maar goed, des goûts et des couleurs…Zoals gewoonlijk wist ik weer niet welk liedje ik me moest inbeelden bij Bruno Mars (je kent me: ik ken de liedjes, maar weet niet hoe ze heten of wie ze zingt :-), maar Youtube heeft me geholpen! En inderdaad, het is een meezinger, ik zit ook al een paar weken telkens enthousiast mee te doen als 't op de radio is. En 't is natuurlijk ook wel een schone tekst (ok ja, nogal cliché, maar geef toe, je smelt toch als een vent dat tegen je zegt é)De clip is ook sjiek gemaakt, moet je zeker eens bekijken als je 'm nog niet gezien hebt.

  2. >Zoals steeds een zeer geslaagde blog post. Ik vind ze allemaal heerlijk om te lezen :D dus a.u.B. blijven verder posten :DDe eerste 2 nummers zijn fantastisch :D echte meezing nummers, alleen krijg ik er zo'n klein-beetje-triestig-maar-toch gelukkig gevoel bij. De andere nummers heb ik nog niet gehoord, maar als ze in een zelfde richting zijn zal ik deze ook zeker smaken. Wat betreft die onbekende producers die ken ik ook niet :) maar ben je zeker dat je "Right Round" en "Wavin' Flag" niet kent? Mss moet je ze zoals Hannelore ook eens youtuben :D Ik hoor ze ook wel graag (en sommige stukjes kan ik meezingen met mijn eigen teksten :p)

Geef een reactie

