Daarom dus.

Elke keer opnieuw zijn er mensen die eens schamper lachen, met hun ogen rollen of me gewoonweg uitlachen als ik vertel dat ik een luxe-fietser ben.

Je kent ze wel, de luxe-fietsers. Dat zijn mensen zoals ik, die enkel fietsen als de zon schijnt, als er geen wind is en als er ze niet op een bepaald uur op een bepaalde plaats moeten zijn, zodat ze alle tijd hebben om aan 12 km/uur op de verkeersvrije wegeltjes in de weg te rijden van wielerterroristen.

Elke keer opnieuw vraag ik me af of ik dan echt zo lui ben. Of het dan echt zo abnormaal is om fietsen als een bezigheid te zien ‘voor als ik eens tijd heb’. En dan vraag ik mij ook weer elke keer af waarom ik eigenlijk altijd alle omstandigheden zo perfect wil voordat ik op de fiets kruip.

Toen we zondag de papa gingen feliciteren met zijn dag wou het lief absoluut met de fiets gaan. Want mij lief, dat is zo’n mens die overal naartoe trekt op zijn vélo. In weer en wind. Aan meer dan 12 km/uur. Ik bedacht dat dat fietsen eigenlijk best wel meeviel. Ook al was het niet zo stralend zonnig. En ook al was er een beetje wind (in de rug). Ik had zelfs eens geen last van m’n oortjes.

En toen ineens, zo’n 200meter voor aankomst, wist ik weer waarom ik zo’n hekel heb aan fietsen.

Omdat er altijd wel iets foutloopt.

Ik wist ook onmiddellijk weer waarom ik zo’n hekel heb aan het gevederde krapuul dat men ook wel eens vogel noemt. Ja, daarom.

Het bezoekje aan de pappie draaide uit op een bescheten commissie. Letterlijk.

3 gedachtes over “Daarom dus.

  1. @Storm: Het was de eerste keer dat ik bescheten werd en hopelijk ook de laatste keer, want anders wil ik zeker nooooit meer gaan fietsen!@HansDeZwans: Gewoon laten hangen en bij aankomst m'n trui in mama haar handen gestopt: help!

Geef een reactie

