Kleine dingen

Vandaag at ik boterhammen uit een boterhammendoos.
Dat is voor u misschien normaal, voor mij is dat redelijk uitzonderlijk, want boterhammendozen, die nemen veel plaats in de sjakosj.

Vandaag at ik door het lief gesmeerde boterhammen uit het lief zijn boterhammendoos. Niet omdat ik zijn eten van onder zijn neus heb weggepiekt – wie mijn lief kent, weet dat zoiets levensgevaarlijk is.

Wél omdat het lief deze morgen tijdens zijn verlof extra vroeg opstond om voor mij boterhammetjes te smeren.
Zelden zo’n lekkere boterhammekes gegeten, trouwens.
(Aja, want meestal ben ik ’s morgens gewoon te traag en heb ik geen eten mee.)

Geef een reactie

