Wijvenweek | Wie schoon wil zijn moet tijd nemen.

* Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten *

De beautyqueen in mij juicht van contentement bij het lezen van het eerste onderwerp voor wijvenweek. Ik denk: crèmetjes, parfumtjes, m’n gezicht in de plooi laten leggen door mensen die er wél iets van kennen, nagellakjes, hoofdmassages bij de kapper, een hele collectie schoenen en sjakosjen en bijpassende jasjes voor op elke outfit…

Helaas, zowel het luie, gierige zuinige en werkende wijf in mij durven de beautyqueen wel eens boycotten.

Op een doordeweekse dag bestaat mijn ochtendritueel uit niet veel meer dan uit het bed gestampt worden om half 6, douchen, tandjes poetsen, haar borstelen, froufroutje op zijn plaats leggen, haar borstelen, zuchten, haar te lijf gaan met de stijltang, nog meer zuchten, nog wat meer stijltanggeweld, .. Waarna ik diep ongelukkig de deur uit spurt, richting trein, zodat de eerste mens die ik tegen kom kan opmerken: “lastige nacht gehad?”.

Op een doordeweekse dag met minder ochtendhumeur en meer doorzettingsvermogen zou ik tijdens het douchen al eens reinigingsgelleke op mijn gezicht smeren of  het lijf aan een scrubbeurt onderwerpen. Dan zou ik zelfs een poging doen om mijn wallen weg te tokkelen met een crèmetje, mijn huid te boosten met één of ander tonic én dan zou ik zelfs een dagcrème opsmeren. Als ik dan toch bezig ben, mag er soms ook een minilaagje foundation op (net genoeg om de rode plekjes te verbergen) en een veeg conceiler (wallen!), om uiteindelijk een poging te doen om mascara op mijn wimpers te krijgen en níet ernaast. Waarna ik met een overschot aan zelfvertrouwen de deur uit huppel, richting trein (die van een uur later, dat wel) zodat de eerste mens die ik tegen kom opmerkt: “ah, schmink op vandaag?”.

Ik geef het toe, de beautyqueen in mij, die komt niet veel buiten. Tot mijn grote spijt eigenlijk wel, want ik kan daar echt van genieten, van uitgebreid in bad gaan en een scrubje hier en daar, van crèmetjes smeren en parfumtjes opdoen, van bezoekjes aan de kapper (met soms drastische veranderingen tot gevolg), van nagellak in coole kleurtjes en zelfs van mezelf opmaken, nét genoeg zodat men nog zou kunnen denken dat ik er vanzelf goed uitzie.

Ik wou een foto presenteren als bewijsmateriaal, jammergenoeg voor jullie is vandaag een doordeweekse dag op de eerste manier en lukte het deze morgen zelfs niet om mijn frou’tje goed te leggen, dus wat u te zien krijgt.. wel.. euh.. tjah.

2 gedachtes over “Wijvenweek | Wie schoon wil zijn moet tijd nemen.

Geef een reactie

