Wijvenweek ¦ Omdat ze me maken tot wie ik ben.

Omdat ik precies toch meer kleine kantjes heb dan ik oorspronkelijk dacht, omdat het weekthema ‘Maskers af’ is en omdat die rare trekjes mij tenslotte toch maken tot wie ik ben … daarom … krijgt u van mij nog een lading van mijn karaktertrekjes. 

Ik had er zo nog niet direct bij stilgestaan, maar tijdens het lezen van andere wijvenblogs is het mij opgevallen dat ik toch op een heel aantal vlakken anders ben dan andere bloggende madamtjes.

Velen onder hen hebben schoorvoetend toegegeven dat ze soms wel eens een traantje laten bij een bleitfilm. Ik, daarentegen, ik bleit altijd tijdens films. Of ik nu naar een komedie, drama of oorlogsfilm kijk, altijd is er wel ergens een scène die mijn traanklieren in werking zet. Eén halve minuut drama, één romantische opmerking, één rochelende soldaat op zijn sterfbed en ik ben vetrokken.

En uiteraard beweer ook ik dan dat er een vuiltje in mijn oog zit. Of dat de hooikoorts opspeelt. Of dat ik een valling voel opkomen.

Iets anders wat me opviel is dat de halve blogosfeer blijkbaar onmiddellijk zijn pyjama induikt bij thuiskomst. Of er plezier in heeft zo een hele dag rond te tjolen. Geen vooroordelen van mijn kant, doe gerust zo verder dames. Maar het eerste wat door mijn hoofd schoot? “Oei. Ik heb niet eens een pyjama.” En daarna “Als het écht koud is slaap ik wel met een oud t-shirt natuurlijk.” En uiteindelijk “Van de Bwards! Hoe toepasselijk zeg!”

Verder las ik héél veel blogjes waar ik me perfect in kon herkennen, een paar waar ik mezelf absoluut niet in terugvond (opruimverslaving? Seriously?) en ook een paar in archislecht Engels. Wat me er meteen weer aan herinnerde dat ik altijd overal de beste in wil zijn. Zo speel ik bijvoorbeeld spelletjes op Facebook totdat het lief me heeft ingehaald of m’n topscore heeft verbroken. Want dan is de fun er vanaf natuurlijk.

Een gedachte over “Wijvenweek ¦ Omdat ze me maken tot wie ik ben.

Geef een reactie

