Wijvenweek | Het zotte wijf in mij.

* Guilty pleasures en kleine kantjes *

 Dit is een moeilijke.. Vooral ook omdat ik niet weet waar te beginnen. Ik heb gewoon té veel kleine kantjes. Eigenlijk zou ik ze niet eens aan uw neus moeten hangen, er komen hier veel te veel gluurdertjes kijken. Je kent ze wel, vriendjes of familie die komen meelezen maar nooit van zich laten horen. Waarom zou ik dan nog moeite doen?

Oeps. Daar heb je mijn eerste kleine kantje al. Ik heb bevestiging nodig. Véél bevestiging. Altijd. En aandacht, dat ook. Vraag maar aan Het Lief, dat doe ik ook geregeld. Zoals wanneer we samen in de zetel zitten, ik naar de tv  aan het staren, hij spelletjes aan ’t spelen op de laptop. Lekker asociaal. Tot hij mijn elleboog in zijn ribben krijgt natuurlijk. “Aandacht!”, zeg ik dan, en dan weet hij dat hij mij eens dicht moet pakken.

Kleine kantjes.. ik heb er veel. Als het in mijn hoofd zit, zit het in mijn gat niet, zoals ze bij ons zeggen. Ik ben nochtans een gemakkelijke, maak ik mijzelf wijs. Meestal maakt het mij allemaal niet zo veel uit. “Wat wil je vanavond eten?”  “Maakt niet uit.”  “Wat wil je dit weekend doen?”  “Och, ’t is mij om ’t even.”  Handig toch?

 Maar o wee als ik wél weet wat ik wil. Dan wil ik het precies op de juiste manier én precies op het juiste moment (en het juiste moment is natuurlijk onmiddellijk)!  Schijfjes tomaat moeten in je juiste richting worden gesneden en rode kool mag niet gemixt (want anders ben ik wel zo koppig om er niet van te willen eten).  Misschien is dat wel nog zo’n klein kantje, dat ietwat autistische trekje van mij. Als ik mandarijntjes eet, moet echt élk velletje eraf. Als ik m’n autootje moet gaan voltanken dan blijf ik ‘bijtanken’ tot er een mooi rond getal op de teller staat en als ik de postjes in m’n feedreader lees dan doe ik dat tot er een rond getal ‘ongelezen’ blijft.

Verder ben ik ook nog lui, lomp, nieuwsgierig (héééél erg), bazig, bozig, vergeetachtig, kan ik mijn ongelijk niet toegeven, is alles wat foutloopt de schuld van het lief en heb ik enorm veel last van uitstelgedrag.

Guilty pleasures, daarvan kan ik er zo meteen geen bedenken.  Tenzij die honderden series en pulp en reality tv die ik dagelijks opneem daaronder kwalificeren. The Mentalist, Criminal Minds, Pan Am, Terra Nova, Castle, Gossip Girl, Switch, Uit de weg (lachen! en ergeren ook wel), America’s Next Top Model (ik ben en blijf een wijf natuurlijk), Project Runway,.. De hele digicorder staat vol met mijn programma’s, met als gevolg natuurlijk dat ík baas ben van de afstandsbediening.

3 gedachtes over “Wijvenweek | Het zotte wijf in mij.

Geef een reactie

