Zelfscensuur

Ik ben intussen hopeloos achterop geraakt met het wijvenbloggen, maar bijdehand wijf als ik ben, antidateer ik dit postje zometeen als ik het publiceer en dan merken jullie er hélemaal niets van.

Voila. Nu dit ook geregeld is, kan ik overgaan tot het onderwerp van de dag, zelfcensuur. Ik kan deze keer alvast eerlijk zeggen dat hier héél wat wordt gecensureerd.

Omdat het uw zaken niet als ik kletsende ruzie heb gehad met het lief. Of net spetterende seks.

Omdat het voor u niet interessant is als ik denk een superlekker recept te hebben gevonden dat op een compleet teleurstelling is uitedraaid.

Omdat sommige “gebeurtenissen” zoveel leuker om lezen (en vertellen) zijn als ze een klein beetje (of net héél veel) worden aangedikt.

Omdat mijn donkerste gedachten alleen van mij zijn.

Omdat ik sommige dingen wel wíl vertellen, maar gewoon niet durf.

Of gewoon om te vermijden dat mensen uit m’n omgeving voortdurend grapjes maken over mijn enorme drang naar aandacht en extatisch worden omdat ze nu weten dat ik geen pyjama draag. Ja, Tom, ik heb het tegen u.

3 gedachtes over “Zelfscensuur

Geef een reactie

