Kleine dingen.

Dit weekend kreeg ik van het lief zijn mammie een pot vrolijke bloemetjes. Om me op te vrolijken tijdens het ziek zijn. Lente in een bloempot, als het ware. Zeker als het zonlicht over de blaadjes danst.

Vorige week was mijn mama de reddende engel toen ze m’n strijk kwam halen. De berg was intussen redelijk enorm geworden en ik zag er geen beginnen meer aan. Enkele dagen later moest ik enkel nog de stapeltjes in de kast leggen.

Het zijn kleine dingetjes als deze, die me op slechte dagen minder humeurig maken. (Ik ging schrijven “blij maken”, maar dat zou een beetje té zijn.)

Vandaag heb ik een slechte dag.

Deze morgen kwam de poetsvrouw, wat op zich een heugelijke gebeurtenis is, maar ik moest dus wél voor 8 uur presentabel zijn.
Ik dronk mijn glaasje vloeibaar ijzer, raapte mezelf bijeen en plofte in de zetel.

Twee minuten heeft het geduurd. Daarna liet mijn lichaam mij weten dat het vandaag niet zo’n zin had in vloeibaar ijzer. Of in een boterhammetje met smeerkaas. Of in een halve prince koek.

Ik heb het opgegeven. Voor de middag krijgt het alleen nog maar slaap.

2 gedachtes over “Kleine dingen.

Geef een reactie

