Stilstaan bij de dingen.

Tijd voor iets nieuws! Iets wat me ertoe zou moeten aanzetten om hier wat meer te komen schrijven. Want hoe graag ik het ook doe, tekstjes produceren, op de momenten dat ik voor de laptop zit is de inspiratie niet altijd daar. Die komt liever opdagen als ik onderweg ben en niets bij de hand heb om te schrijven. Tijd voor een klein hulpmiddeltje dus en dat wordt deze keer Count your blessings.

Zoals de initiatiefneemster, Anki, het zegt:

‘Count your blessings’ is stilstaan bij de mooie aspecten en momenten van het leven, die je door alledaagse drukte of problemen gemakkelijk over het hoofd ziet. Het doel is bewustwording. Het stikt van de kleine geluksmomentjes, die we laten passeren zonder ze op te merken. ‘Count your blessings’ kan helpen stil te staan bij alledaagse schoonheid en geluk. Er is immers niets mis met wat optimisme en vrolijkheid! Marilyn Monroe zei ooit: “Keep smiling, because life is a beautiful thing and there’s so much to smile about.” Dat is precies de essentie van ‘Count your blessings’.

Zij doet het met een uitgebreide vertelling en vergezeld van foto’s, ik hou het voorlopig bij een kort lijstje. Wat maakte mij deze week blij? Dit:

* vuurtjes stoken in de living! – hoera voor houtkachels ;-)

* plannen smeden onder vriendinnetjes – ik leg mijn zakdoekjes al klaar, Loor

* lampjes kiezen en stenen en rekenen en tellen en vol verwachting uitkijken

* supporteren voor een sportief lief – ook al is dat dan slapend in de zetel

* een klein zonnestraaltje tussen twee grijze regenwolken door

* chocoladekoeken en koffie op vrijdagochtend – zomaar

* lekker eten en excellent gezelschap

* kleine meisjes met gele botjes

Geef een reactie

