The Broken Circle Breakdown

Ik ga graag naar de film, ik. Altijd graag gedaan. Toen ik op kot zat in Gent, ging ik zo goed als elke week naar de cinéma. Tegenwoordig komt het er nochtans bijna niet meer van. Uit tijdsgebrek, zou ik kunnen zeggen, maar eerlijk is eerlijk, eigenlijk ben ik gewoon te gierig om er 9 euro voor neer te tellen.

Veel dank dus aan de Standaard, voor het gratis ticket voor The Broken Circle Breakdown.

‘The Broken Circle Breakdown’ is een intens melodrama, vol passie en muziek. Over hoe liefde het noodlot overwint, en soms ook niet.

Het citaat hierboven beschrijft de film eigenlijk perfect, meer heb ik er niet aan toe te voegen. Dat ik zéér onder de indruk ben van de acteerprestaties van Veerle Baetens en Johan Heldenbergh, dat wel. Maar ik heb nog steeds de woorden niet gevonden om te beschrijven welk gevoel ik er van kreeg.

Tranen met tuiten heb ik geweend gisteren. Zakdoeken vol gesnotterd ook. Ik ben in stilte naar buiten gewandeld en naar huis gereden. Ik ben nog steeds verdoofd.

Lieve vriendjes alsjeblieft, als je een beetje filmliefhebber bent, ga dan kijken.

2 gedachtes over “The Broken Circle Breakdown

Geef een reactie

