’t Zeetje.

We wilden de zee zien. En liefst ook de zon. En 1 mei was een vrije dag, dus het kon.

Na een road trip van een uur of zes, waren we er dan. Aan de zee. De Middellandse.

In Rijsel hebben ze grote bloemen met bollenblaadjes.

Lille Europe

En zon.

In ’t zuiden minder, daar zagen we bij aankomst vooral wolken. Maar ze hebben er wel palmbomen. Overal. (Maar ’t is er wel véél warmer dan hier, zelfs met wolken.)

Grijze lucht en palmbomen

De zee is er azurblauw. Meestal.

Côte d'Azur

En ’t zand is daar geen zand, op ’t strand.

Het zand is daar geen zand, op het strand.

Bij gebrek aan zon, kan een klein aperitiefje wonderen doen. Een groot ook.

Klein aperitiefje.

Zie je wel, daar is ze al, ons zonneke. Het Lief, een rosétje en het zonneke op mijn bolleke. Als god in frankrijk.

"Lach eens voor de foto Liefje"

Zon, zee en strand. En topless vrouwen, OVERAL. “Had ik maar mijn zonnebril bij”, zie je hem denken, “dan kon ik tenminste subtiel gluren.”

Had ik maar mijn zonnebril, zie je hem denken.

Kortom, ’t was daar goed. Spijtig dat we terug moesten komen.

Relax, take it eeeasy..

2 gedachtes over “’t Zeetje.

Geef een reactie

